Sopimusehdot

LuostoLiving Holiday Homes Oy noudattaa majoituspalveluiden tilaamisessa, varaamisessa ja tilattujen palvelujen peruuttamisessa seuraavia ehtoja. Nämä ehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun varauksen tekijä (jäljempänä ”Asiakas”) on tehnyt varauksen LuostoLiving Holiday Homes Oy:lle (jäljempänä ”LuostoLiving”) ja maksanut joko ennakkomaksun tai koko vuokrahinnan kerralla. Palvelun myyjänä toimii majoituskohteen omistaja (jäljempänä ”Myyjä”) ja majoituskohteen (jäljempänä ”Majoituskohde”) vuokrauspalvelun välittää LuostoLiving. Majoituskohteen jälleenvuokraus on kielletty.

VARAAMINEN JA MAKSU
Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen (18 vuotta täyttänyt). Asiakas voi tehdä varauksen joko online-palvelussa tai vaihtoehtoisesti sähköpostitse tai puhelimitse. Online-palvelussa varaus tulee tehdä vähintään vuorokausi ennen haluttua vuokrausajankohtaa. Varaus on vahvistettu, kun majoitushinnasta on maksettu 100 %. Koko vuokrahinta tulee suorittaa kerralla.

Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj,
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2 
Lutakonaukio
7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

PERUUTUKSET
Alla olevia peruutusehtoja sovelletaan, ellei toisin kirjallisesti sovita varauksen yhteydessä. Peruutus on aina tehtävä kirjallisesti, esim. sähköpostitse. Peruutus katsotaan tapahtuneeksi sillä hetkellä, jolloin tieto peruutuksesta on tullut LuostoLivingille Peruutuskulut vaihtelevat peruutuksenteon ajankohdan mukaan.
* Jos peruutus tapahtuu yli 6 viikkoa ennen varauksen alkua, peruutuskulut ovat 5 % koko vuokrasta. Kuitenkin minimissään 50 €.
* Jos peruutus tapahtuu 4-6 viikkoa ennen varauksen alkua, peruutuskulut ovat 50 % täydestä vuokrasta
* Jos peruutus tapahtuu alle 4 viikkoa ennen varauksen alkua, peruutuskulut ovat 100 % vuokrasta
Mikäli peruutus tapahtuu oleskelun aikana, ei Asiakkaan maksamaa vuokrasummaa korvata.
Näitä peruutusehtoja sovelletaan myös tilanteissa, joissa peruutus johtuu syystä, että Asiakas tai hänen kanssaan samassa yhteistaloudessa elävä henkilö äkillisesti sairastuu, joutuu vakavaan onnettomuuteen tai kuolee. Äkillisen sairastumisen, onnettomuuden tai peruutuksen varalta on suositeltavaa ottaa asianmukainen matkavakuutus koko matkaseurueelle.

LuostoLivingin OIKEUS PERUA VARAUS
Mikäli kyseessä on ylivoimainen este, ns. force majoure, voi LuostoLiving perua varauksen. Tällöin Asiakkaalla on oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin. LuostoLivingillä on oikeus perua varaus myös tilanteessa, jossa varausta koskevia suorituksia ei makseta ajallaan.

VIRHEELLINEN HINTATIETO
Virheellinen hintatieto ei sido LuostoLivingiä, jos hinta on selvästi virheellinen. Tällainen tilanne on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.

AVAIMET
Tiedot kohteen avaimista toimitetaan varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Jos Asiakas kadottaa avaimen, on hän velvollinen maksamaan uusien lukkojen sarjoituksen kustannukset. Jos avainpalvelu joutuu kesken loman tulemaan avaamaan Majoituskohteen ovet, on Asiakas velvollinen maksamaan avainpalvelun hinnaston mukaisen hinnan.

TULO JA LÄHTÖ
Tarkat tulo- ja lähtöajat selviävät Majoituskohteen kuvaustekstistä sekä varauksen sähköpostivahvistuksesta.

OLESKELU MAJOITUSKOHTEESSA

Loppusiivous
Jos majoituskohteen loppusiivous sisältyy vuokrahintaan. Majoituskohteen vuokrahintaan sisältyvään loppusiivoukseen ei sisälly astioiden tiskaus ja paikalleen laittaminen, ruokajätteiden ja muiden roskien vieminen jäte- tai kierrätyspisteeseen, tyhjien pullojen ja tölkkien poisvieminen tai huonekalujen laittaminen paikoilleen.

Jos loppusiivous ei kuulu Majoituskohteeseen ja tarvitaan Asiakkaan lähdön jälkeen lisäsiivousta normaalin siivouksen lisäksi, voidaan Asiakkaalta periä tästä lisämaksu.
Asiakas voi aina tilata loppusiivouksen kohteeseen LuostoLivingin kautta.

Siivous vuokra-aikana
Asiakas vastaa majoituskohteen siivouksesta vuokra-ajan kuluessa.

Vuodevaatteet ja pyyhkeet
Asiakkaan tulee käyttää vuodevaatteita majoituskohteessa. Vuodevaatteet ja pyyhkeet voi vuokrata lisähintaan tai vaihtoehtoisesti ottaa omat liinavaatteet mukaan. Joissain majoituskohteissa vuodevaatteet ja pyyhkeet kuuluvat vuokraan ilmoitetun henkilömäärän mukaisesti.

Majoituskohteen varustelu
Majoituskohteen vuokraan sisältyy varatun majoituskohteen käyttöoikeus varatulle ajalle. Vuokraan sisältyy normaalit energiakulut, kalusteet, keitto- ja ruokailuastiat, ruokailuvälineet, patjat, peitot ja tyynyt. Lisäksi joissakin kohteissa vuokraan sisältyy loppusiivous. Joissain kohteissa vuokraan sisältyy liinavaatteet ja pyyhkeet ilmoitetun henkilömäärän mukaisesti, katso Majoituskohteen kuvaus.

Henkilömäärä
Majoituskohdetta saa käyttää enimmillään se henkilömäärä, joka on ilmoitettu majoituskohteen kuvauksessa tai josta majoituskohdetta varattaessa on kirjallisesti sovittu. Juhlista ja muista tilaisuuksista, joissa majoituskohteen henkilömäärä tilapäisesti ylittyy, tulee sopia ennakkoon LuostoLivingin kanssa

Tupakointi
Tupakointi on kielletty kaikissa LuostoLivingin majoituskohteissa. Tupakoinnista peritään 500 € siivouskulu.

Lemmikit
Lemmikkieläinten tuominen on sallittu vain majoituskohteissa, joissa niin erikseen mainitaan (katso Majoituskohteen kuvaus). Lemmikin mukanaolosta tulee ilmoittaa varausta tehtäessä maksamalla lemmikkimaksu. Lemmikkimaksu on 30€/oleskelu. Mikäli asiakkaalla on lemmikki mukana eikä lemmikkimaksua ole maksettu, perii LuostoLiving lemmikkimaksun jälkikäteen kolminkertaisena. Asiakas on velvollinen korjaamaan lemmikkinsä jätökset majoituskohteen pihaympäristöstä.

Sähköautojen lataus
Sähkö- tai hybridiauton lataaminen on sallittua vain niissä majoituskohteissa, joissa se on mainittu kohteen kuvauksessa tai varustelussa. Lataamisesta voidaan periä lisämaksu, joka tulee maksaa majoituskohteen varaamisen yhteydessä kohdassa ”lisäpalvelut”. Lataaminen on sallittu vain majoituskohteen vuokralaisille. Pistorasiasta lataukseen saattaa liittyä rajoituksia, joista on kerrottu majoituskohteen kuvauksessa.

Teltat, paljut ja asuntovaunut
Teltan, paljun tai asuntovaunun tuominen majoituskohteen tontille on kielletty ilman majoituskohteen omistajan lupaa.

VAHINGOT
Majoituskohde ja sen irtaimisto tarkistetaan aina vuokrauksen jälkeen. Asiakas on velvollinen korvaamaan majoituskohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingot suoraan myyjälle. Aiheutuneesta vahingosta on välittömästi ilmoitettava LuostoLivingille.

HUOMAUTUKSET JA VALITUKSET
Kaikki majoituskohteeseen liittyvät huomautukset ja valitukset on osoitettava viipymättä niiden ilmaannuttua ja varauksen aikana joko kohteen siivoukselle, huoltajalle tai LuostoLivingille. Puutteet pyritään korjaamaan ilman aiheetonta viivästystä. Jos asiakas ei ilmoita havaitsemiaan puutteita heti vuokra-aikana, katsotaan majoituskohteen olevan sopimuksen mukaisessa kunnossa. Vasta vuokra-ajan jälkeen ilmoitettuja puutteita ei voida yhdessä todeta, eikä myyjä tai LuostoLiving ole niistä korvausvelvollinen.
* Siivousta koskevat huomautukset tulee tehdä heti saavuttaessa tai viimeistään seuraavana päivänä suoraan LuostoLivingille, jotta ongelma voidaan korjata mahdollisimman pian. Yhteystiedot löytyvät mökkikansiosta.
* Majoituskohteen kuntoon tai laitteiston toimivuuteen liittyvät huomautukset tulee osoittaa LuostoLivingille heti vian ilmennyttyä. Yhteystiedot löytyvät mökkikansiosta.

LuostoLiving ei vastaa asiakkaalle tai tämän omaisuudelle aiheutuneesta vahingosta tai seurauksesta, joka aiheutuu ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (Force majeure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot, luonnonilmiöt, eläimet kuten hiiret ja hyönteiset tms.), joka ei ole johtunut LuostoLivingistä ja jonka seurauksia LuostoLiving ei kohtuudella ole voinut estää.
Mikäli asia ei tule korjatuksi, Asiakas voi tehdä kirjallisen valituksen LuostoLivingille kuukauden kuluessa varauksen päättymisestä. Jos asiakas ja LuostoLiving/Myyjä eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, voi asiakas saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Tätä ennen asiakasta kehotetaan olemaan yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Asiaa koskevan lainsäädännön mukaan kuluttajariitalautakunta voi jättää valituksen käsittelemättä, jos kuluttaja ei ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN OIKEUSPAIKKA
Näihin ehtoihin ja niistä ilmeneviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lainsäädäntöä. Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan tästä sopimuksesta syntyneet erimielisyydet keskinäisin neuvotteluin. Mikäli neuvotteluissa ei päästä sopimukseen, erimielisyydet ratkaistaan LuostoLivingin kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.